arzan cabinet|tarahi 3d cabinet|طراحی کابینت سه بعدی|سه بعدی کابینت|ارزان کابینت|سفارش طراحی کابینت آشپزخانه|تری دی مکس

کابینت مدرن چیست؟

arzan cabinet|tarahi 3d cabinet|طراحی کابینت سه بعدی|سه بعدی کابینت|ارزان کابینت|سفارش طراحی کابینت آشپزخانه|تری دی مکس

کابینت مدرن یکی از اصطلاحات رایج درطراحی دکوراسیون آشپزخانه است و طراحان دکوراسیون به استفاده از آن روی آورده‌اند. طراحی مدرن آشپزخانه را می‌توان به صورت‌های مختلفی تصور کرد و برخلاف عقاید غالب مردم، نمی‌توان آن را تنها یک سبک خاص دانست. طراحی کابینت مدرن به صورتی است که طراح می‌تواند سلیقه شخصی زیاد تری را از خود اعمال کند و فضا برای تغییرات منحصر به فرد بیشتری در اختیار دارد. شاید افراد زیادی این سبک را به طراحی‌های ساده و یکنواخت و یا بدون روح با قالب‌های خشک یکی بدانند، اما باید اعتراف نمود که این سبک مدرن از انعطاف بسیار بالایی برخوردار است.

کابینت مدرن از چندین بخش تشکیل می‌گردد و تجهیزاتی که در کنار آن قرار می‌گیرند، نقش حمایت کننده را بازی می‌کنند. اگر سری به فروشگاه‌های آنلاین بزنید با مدل‌های متنوعی از هود آشپزخانه، یخچال فریزهای جدید، سینک ظرفشویی، اجاق گازهای صفحه‌ای و مبلی برخورد میکنید که می‌توانند منشأ یک سبک جدید باشند. بنابراین، بخشی از کابینت مدرن به تجهیزات جانبی استفاده شده در آن برمی‌گردد. نحوه چینش وسایل، نحوه قرار گیری درب کابینت، سبک طراحی ساختار آشپزخانه و حتی رنگ کاشی و سرامیک در انتخاب نوع کابینت مؤثر هستند و می‌توانند راهنمای خوبی برای انتخاب مدل کابینت شما باشند.

برای آشنایی بیشتر با کابینت مدرن، ابتدا آنها را تعریف و سپس ویژگی‌های آنها را ذکر می‌نماییم و در ادامه به معرفی چند شیوه برای ایجاد و طراحی این سبک کابینت خواهیم پرداخت. پس با ما همراه باشید!

کابینت مدرن چیست؟

کابینت مدرن سبک خاصی در دیزاین دکوراسیون آشپزخانه و چیدمان کابینت ها است که از الگوهای منظم و متقارن در آن استفاده می‌گردد . در این سبک، از شلوغ کاری‌ها و کنده کاری‌های کابینت سنتی استفاده نمی‌شود طراحان در این سبک تمام تلاش خود را به کار می‌گیرند که از الگوهای ساده و درعین‌حال چشم نواز استفاده نمایند . تقارن و ساده بودن مهم‌ترین اصل در طراحی کابینت مدرن است و معمولاً بین بخش ‌های مختلف فاصله ایجاد نمی‌شود. در این سبک، زمانی که درب کابینت بسته می‌گردد ، چیزی به جز یک خط نازک که نشان مرز بین قفسه‌هاست دیده نمی‌شود و از دستگیره‌های بسیار ساده استفاده می‌شود.

 

برای طراحی رنگ کابینت مدرن از الگوهای یکپارچه از یک رنگ ثابت مانند نقره‌ای یا خاکستری استفاده می‌گردد و رنگ‌های شلوغ کاربرد زیادی ندارند. این کابینت‌ها از یک الگوی مشخص و واضح پیروی می‌کنند و هر اندازه تعداد کابینت‌ها زیاد باشد این الگو برهم نمی‌خورد. طرفداران کابینت مدرن از ویژگی‌هایی مانند سادگی، تقارن، نظافت ساده و همخوانی با تجهیزات مدرن به عنوان نقاط قوت آن یاد می‌کنند.

 

ویژگی‌های کابینت مدرن :

در مورد ویژگی کابینت مدرن می‌توان موارد مختلف و متنوعی بیان کرد که بیشتر سلیقه‌ای و تابع نظر طراح آنها می باشد . اما برخی از ویژگی‌های برجسته این سبک کابینت آشپزخانه عبارتند از :

تقارن : تقارن اصلی‌ترین و هم‌ترین اصل در طراحی کابینت مدرن است و طراحان آنها تلاش می‌کنند هر اندازه که کابینت بزرگ و فراوان باشد، این تقارن را حفظ نماید . تقارن در طراحی به حدی مهم است که ممکن است بخشی از فضای آشپزخانه فدای این طراحی شود و حتی کابینت بر روی آن نصب نگردد.

arzan cabinet|tarahi 3d cabinet|طراحی کابینت سه بعدی|سه بعدی کابینت|ارزان کابینت|سفارش طراحی کابینت آشپزخانه|تری دی مکس

یکپارچگی و سطح صاف : در طراحی کابینت مدرن عمدتاً از رنگ‌های یکپارچه و صاف و براق استفاده میگردد که هم با تجهیزات هوشمند آشپزخانه شما همخوانی داشته باشد و هم اصل تقارن کابینت را برهم نزند. چیدمان درب کابینت در این سبک به صورتی است که کمتریم درز ممکن به وجود می‌آید و تا حد امکان از دستگیره استفاده نمی‌گردد.

مطابقت با تجهیزات و لوازم جانبی پیشرفته : این روزها عصر استفاده از تجهیزات آشپزخانه قدیمی به پایان رسیده است و در تمامی خانه‌ها شاهد استفاده از تجهیزات هوشمند هستیم. این تجهیزات طوری عمل می‌کنند که به سبک ویژه و خاصی از چیدمان کابینت نیاز دارند. طراحی کابینت مدرن این امکان را صاحب خانه‌ها می‌دهد. از طرف دیگر لوازم جانبی آشپزخانه جدید مانند جک‌های فشاری یا کلیدهای لمسی به شیوه طراحی ویژه احتیاج دارند که کابینت‌های مدرن این شرایط را فراهم آورده‌اند.

استفاده خلاقانه از تجهیزات قدیمی در کنار تجهیزات پیشرفته : کسانی که از کابینت مدرن استفاده می‌کنند معمولاً فضای کافی برای خلاقیت و نوآوری نیز در اختیار دارند و این فضا به آنها کمک می‌کند که از تجهیزات قدیمی و دوست داشتنی نیز در دکوراسیون آشپزخانه بهره ببرند.

arzan cabinet|tarahi 3d cabinet|طراحی کابینت سه بعدی|سه بعدی کابینت|ارزان کابینت|سفارش طراحی کابینت آشپزخانه|تری دی مکس

چگونه یک کابینت مدرن بسازیم؟

برای ساخت یک کابینت مدرن نیاز دارید که چند اصل مهم و حیاتی را رعایت کنید و چیدمان کابینت را با این اصول هماهنگ نمایید . در کنار ویژگی‌های اصلی که برای این سبک کابینت عنوان شد، می‌توان از چند حربه ساده استفاده نمود که سبکی مدرن به آشپزخانه خود هدیه کنید . این ترفندها عبارت‌اند از:

 از روکش‌های چوبی استفاده کنید

روکش‌ها هنوز هم در بسیاری از کشورها محبوب هستند و با ظهور مواد جدید مانند  PVC، می‌توان گفت که نقش آن‌ها مهم‌تر و پرنگ تر شده است. روکش طرح چوبی در یک دهه اخیر یکی از محبوبترین تجهیزات آشپزخانه‌ای بوده است و اتفاقاً در ایالات متحده نیز آمار فروش بسیار بالایی به ثبت رسانده است. روکش‌های چوبی علاوه بر فضای گرمی که به آشپزخانه می‌بخشند با سبک‌های متنوعی از رنگ تجهیزات آشپزخانه مانند فولاد زنگ نزن ست می‌شود و حتی امکان استفاده از رنگ‌های تیره‌تر نیز در کنار آن وجود دارد. با توجه به اینکه نصب روکش چوبی بسیار آسان و ساده است و هزینه چندانی ندارد، به راحتی می‌توانید کابینت خود را به کابینت مدرن تغییر دهید.

 

با استفاده از فولاد زنگ نزن، یک سبک براق به آشپزخانه خود اضافه کنید

در حقیقت، تاکنون هیچ ماده جدیدی براق‌تر از فولاد زنگ نزن کشف نشده است و همین موضوع سازندگان تجهیزات آشپزخانه را به استفاده از آن راغب تر می‌کند. برای داشتن یک کابینت مدرن سعی کنید از این سبک استفاده کنید. آشپزخانه‌هایی که از درب‌های فولادی زنگ نزن بهره می‌برند یک سبک شیک و مدرن ایجاد می‌کنند که با اصول تقارن و نظافت کلی آشپزخانه نیز همخوانی دارد. استفاده از این ماده در ساخت کابینت علاوه بر زیبایی، با قابلیت ها و ویژگی هایی مانند مقاومت در برابر مواد خورنده، استحکام مکانیکی بالا و همچنین نظافت راحت و آسان به همراه است. با توجه به اینکه فولاد زنگ نزن سهم عمده‌ای در ساخت تجهیزات آشپزخانه دارد، استفاده از این ماده در کابینت مدرن این شانس را به شما می‌دهد که تناسب و زیبایی بالایی به آشپزخانه خود بدهید.

 

arzan cabinet|tarahi 3d cabinet|طراحی کابینت سه بعدی|سه بعدی کابینت|ارزان کابینت|سفارش طراحی کابینت آشپزخانه|تری دی مکس

 از لعاب درخشان در طراحی کابینت استفاده کنید

یکی دیگر از خصوصیاتی و ویژگی هایی که در کابینت مدرن به چشم می‌آید، براق بودن کابینت و تجهیزات آن است. اگر از افراد خانه و طراحان دکوراسیون بپرسید، اکثر آنها لعاب براق را به رنگ معمولی ترجیح می‌دهند و دوست دارند که از یک طرح براق در طراحی دکوراسیون آشپزخانه شان استفاده گردد . کابینت‌های لاکی بهترین انتخاب برای این مورد هستند و می‌توانند به خوبی انتظارات خریدار را برآورده کنند. اگر می‌خواهید این ریسک را در مورد آشپزخانه خود انجام دهید، می‌توانید ابتدا چند نمونه کار را ببینید و رنگ و لعاب مناسب برای کار خود انتخاب کنید. البته کسانی که از کابینت مدرن لاکی با لعاب براق خود استفاده می‌کنند ممکن است مورد انتقاد قرار گیرند که سطح آنها به مرور زمان خط و خش دار می‌شود. اما اکثر این مواد در برابر مواد شیمیایی مقاوم هستند و به راحتی نظافت می‌شوند.

 

 قفسه‌های شناور جایگزین خوبی برای کابینت‌های ثابت هستند

طرح کلی یک کابینت مدرن را در یک جمله ساده خلاصه کرد، خطوط مرتب و تمیز. بنابراین کسانی که فضای کافی برای استفاده از کابینت را ندارند و از نورپردازی مناسب و خوبی در کابینت خود برخوردارند، می‌توانند از قفسه‌های شناور استفاده کنند. قفسه‌های شناور با خطوط موازی و مستطیلی ایده خوبی هستند که با هر نوع دکوراسیون مدرن همخوانی دارند. البته کسانی که دوست دارند از کابینت نیز استفاده کنند، می‌توانند از کابینت‌ها با رنگ روشن در قسمت پایین استفاده کنند. رنگ سرامیک‌ها و کاشی‌های پشت قفسه‌های شناور در طراحی کابینت مدرن اهمیت بسیاری دارد.

 

 می‌توانید در طراحی کابینت مدرن از رنگ نیز استفاده کنید

هنگامی که صحبت کابینت مدرن می‌شود، فکر اکثر افراد به سمت رنگ‌هایی مانند سفید، سیاه، سفید براق و خاکستری می‌رود. این در حالی است که استفاده از سایر رنگ‌های روشن براق در کنار تجهیزات مدرن می‌تواند یک امتیاز بزرگ به شمار بیاید  و حتی نقص‌های موجود در طراحی شما را پوشش دهد. اگر می‌خواهید از موهبت رنگ در طراحی کابینت خود استفاده کنید می‌توانید به رنگ‌های مختلف فکر کنید. ولی توجه داشته باشید که در کابینت مدرن امکان استفاده از رنگ‌های شلوغ و آزاردهنده وجود ندارد و بهتر است از رنگ‌های روشن و یکپارچه استفاده کنید.

 

 از رنگ سفید درخشان استفاده کنید

شاید ایده کابینت مدرن رنگی کمی ترسناک به نظر برسد و از جواب دادن آن با شرایط و تجهیزات مختلف وحشت کنید . در این صورت پیشنهاد ما این است که از رنگ سفید درخشان استفاده کنید. رنگ سفید به شما کمک می‌کند که جلوه‌ای ساده و روشن به آشپزخانه خود ببخشید. از طرفی یکپارچگی کابینت سفید شما را در نظافت و پاکیزگی کمک می‌کند. استفاده از رنگ‌های تیره یا غلیظ در کنار سفید براق می‌تواند کنتراست بالایی ایجاد کند که در کابینت مدرن به چشم می‌آید.

برای طراحی کابینت مدرن روش های مختلف و متنوعی وجود دارد که با اعمال سلیقه شخصی خود می‌توانید تنوع بیشتری به کار نهایی بدهید. البته توجه داشته باشید که اصول اولیه طراحی کابینت را در نظر داشته باشید و از شلوغی زیاد و بیخود بپرهیزید. برای کسب اطلاعات بیشتر و سفارش طراحی آشپزخانه با کابینت مدرن با در تماس باشید و نمونه کارهای ما دیدن فرمایید.

کانال تلگرام ارزان کابینت
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نوشتهٔ پیشین
برآورد دقیق هزینه ساخت کابینت
نوشتهٔ بعدی
کابینت یا روکش ملامینه چیست ؟

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست