arzan cabinet|tarahi 3d cabinet|طراحی کابینت سه بعدی|سه بعدی کابینت|ارزان کابینت|سفارش طراحی کابینت آشپزخانه|تری دی مکس

برآورد دقیق هزینه ساخت کابینت

محاسبه قیمت نهایی و دقیق کابینت آشپزخانه در کارهای دکوراسیون داخلی و به ویژه برای اجرای کابینت از موارد بسیار چالش برانگیز است. چرا واقعا؟ چون عموماً سازندگان کابینت در ابتدا، قیمت کابینت را بر اساس متر طول بیان می کنند و برای مناسب جلوه دادن قیمت خود، قیمت هر متر طول کابینت را عددی جذاب و کمتر از رقبا بیان میکنند ..

و اما سفارش دهنده کابینت) باید بداند که این اطلاعات به هیچ عنوان کافی نیست.

همراه با یک مثال ادامه میدهیم :

مثلاً کارفرما محاسبه می کند 15 متر (مترِ طولی) کابینت احتیاج دارد و به سادگی عدد اعلام شده توسط استاد کار که به ازای هر متر 600 هزار تومان اعلام کرده بود را در 15 ضرب کرده و بودجه مورد نیاز را 9 میلیون تومان برآورد میکند .

او بین این دو کابینت ساز که قیمت 700 هزار تومان را به ازای هر متر طول اعلام کرده بود، انتخاب ارزان تر را داشته است چرا که ظاهراً قیمت کل در یک مورد 10 میلیون و 500 هزار تومان است و مبلغی بیش از اولی است (بگذریم از کیفیت اجرا که خیلی مهم است). اما این روش محاسبه قابل قبول نیست و کارفرما زمانی که در پایان کار فاکتور را مشاهده می کند دچار شگفتی و تعجب می شود!! چرا؟ زیرا جزئیات بسیاری در ساخت کابینت که شامل جزئیات طرح، ابعاد و متریال وجود دارد که بعداً خواهد فهمید چه مقدار در قیمت تاثیرگذار بوده اند. مثلاً کابینت ساز در فاکتور نهایی خود اعلام کرده است که :

arzan cabinet|tarahi 3d cabinet|طراحی کابینت سه بعدی|سه بعدی کابینت|ارزان کابینت|سفارش طراحی کابینت آشپزخانه|تری دی مکس

1. عدد 600 هزار تومان برای کابینتی اعلام گردیده که ابعاد آن استاندارد است درحالی که سفارش شما در بخش کابینت دیواری 20 سانت ارتفاع بیشتری دارد، لذا این بخش مصرف در ضریب اضافه ضرب می شود.

2. یا در بخش پایینی کابینت در قیمت اعلام شده تنها شامل پایه های معمولی بوده اما شما درخواست پایه با ارتفاع 10 سانتی متر را کرده اید که این بخش را هم باید بر هزینه های مصرفی اضافه نموده است.

3. یا لولایی که در کابینت شما مورد استفاده قرار گرفت به درخواست شما از نوع پمپی یا آرام بند اجرا شد که قیمت بیشتری نسبت به لولای معمولی دارند

یا برای بخش یخچال نظر شما اجرای قاب با طرحی مشخص بود که ضریب آن لحاظ نشده است.
یا در طرحی که حین اجرا اعلام نمودید، بروی بخشی از کار نیاز به CNC داشته است و کلی هزینه اضافه به بار آورده است.

و شاید ده ها مورد دیگر که می تواند در این پروژه عدد 9 میلیون تومان را به 10، 12 میلیون تومان برساند (شاید هم بیشتر).

چاره چیست؟!؟! خیلی سخت نیست فقط باید کمی پیش از اقدام تامل کنید. برای اینکه بهترین قیمت واقعی را بیابید و همزمان پیش از قرارداد بتوانید میزان حرفه ای بودن مجری کابینت (کابینت کار) را بسنجید، مراحل زیر را عمل کنید:

طراحی کابینت تان را کامل کنید. حتی اگر داشتن یک طرح با جزئیات زیاد آن برایتان دشوار است با مراجعه به اینترنت، یا الگوبرداری از موارد اجرا شده که در منزل اطرافیان دیده اید و سایر روش ها، الگوی مورد نظر را برای کابینت آشپزخانه ی خود به صورت روشنی تهیه کرده تا پیش از اجرا در دسترس خود و مجری داشته باشید.

میتوانید پیش از انتخاب کابینت ساز، آشپزخانه خود را با کمک طراحان حرفه ای ارزان کابینت به صورت سه بعدی طراحی کنید و به کمک آنها عکس هایی از طرح مورد درخواست شما تهیه کنید تا هزینه ای که برای طراحی میدهید در برابر هزینه ای که به خاطر انتخاب نادرست کابینت ساز یا تغییرات درخواستی شما در هنگام اجرا ممکن است پرداخت کنید کاهش یابد . توجه داشته باشید که بسیاری از کابینت سازان برای جذب مشتری طراحی رایگان انجام میدهند و بعضی برای طراحی وجه کمی طلب مینمایند و در صورتیکه اجرا به آنها سپرده شود طراحی رایگان انجام میدهند.

نوع متریال مصرفی به همراه برند را مشخص کنید. آیا می خواهید جنس کابینت شما MDF باشد یا هایگلاس ؟ یا کابینت وکیوم مورد پسندتان هست؟ یا می خواهید کابینت زیبا با روکشی از چوب داشته باشید؟ یا حتی کابینت تمام چوب؟ (قیمت این موارد به ترتیبی که درج شده افزایش می یابد).

arzan cabinet|tarahi 3d cabinet|طراحی کابینت سه بعدی|سه بعدی کابینت|ارزان کابینت|سفارش طراحی کابینت آشپزخانه|تری دی مکس

اسکلت کار از چه متریالی تهیه گردد؟

آیا تمایل دارین بخش سینک از ورق ضد آب PVC ساخته شود؟

همچنین در مورد برند و کشور سازنده متریال نهایی نیز با کابینت ساز به توافق برسید. مثلا «های گلاس» تولید شده در کدام کشور و کدام کارخانه؟  «وکیوم» با چه نوع روکشی؟  «چوب» از چه نوع چوبی؟

یراق ها و بخش های جزئی را معین کنید (لولا، دستگیره و …). یراق معمولی، آرام بند، جک؟ با چه نوع برندی؟ چه نوع دستگیره هایی؟؟ نوع و ضخامت صفحه ی که بروی کابینت نصب میگردد را مشخص کنید . هزینه نصب اکسسوری ها، گاز، هود و سینک را تعیین کنید که با چه کسی است. هزینه حمل کابینت به محل را هم با کابینت ساز توافق کنید.تمامی موارد بالا ممکن است موجب اختلاف مالی بین کابینت ساز و مالک که شما هستید در انتهای کار باشد.

درباره جزئیات مهم با کابینت سازها گفتگو کنید و از زبان افراد حرفه ای که رقیب شغلی هم هستند اطلاعات بیشتری کسب کنید تا هم دانش شما برای تصمیم گیری نهایی بیشتر شود و هم نکته مبهم مهمی باقی نماند که بعداً محل اختلاف باشد. مثلا در مورد نحوه عایق کاری سینک و اطراف آن بپرسید و روش آن ها و هزینه های هر روش را بخواهید.

 

هرگز به راحتی نمی توانید با مقایسه قیمت حدودی که بر اساس متر و طول بیان می شود قیمت نهایی کابینتی که صاحب آن خواهید شد را بدست آورید پس حتما از استاد کار درخواست کنید همه جزئیاتی که شما به آن توجه کرده اید و همه جزئیاتی که شما به آن توجه نکرده اید ولی برای اجرا و قیمت مهم هستند (مثلا هزینه حمل و نقل متریال به طبقات ) را پیش از عقد قرارداد ذکر نماید و نهایتاً کل کار را قیمت گذاری نماید. آن زمان است که شما هم به جزئیات مهم کار کابینت پی می برید و هم واقعاً می توانید قیمت های نهایی را با هم مقایسه کنید. برای جمع بندی از بستن قرارداد های گنگ که کلی گویی کرده واز جزییات کار چیزی نگفته، بپرهیزید.

کانال تلگرام ارزان کابینت
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نوشتهٔ پیشین
کابینت های گلاس (High Gloss) چیست ؟
نوشتهٔ بعدی
کابینت مدرن چیست؟

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست