arzan cabinet|tarahi 3d cabinet|طراحی کابینت سه بعدی|سه بعدی کابینت|ارزان کابینت|سفارش طراحی کابینت آشپزخانه|تری دی مکس

کابینت آشپزخانه مینیمال چیست ؟

سبک مینیمال، یک سبک ساده گرا و حداقل گرا است. سبک مینیمالیستی یکی از مشهورترین و محبوب ترین سبک‌های دکوراسیون داخلی بوده و در مبحث دکوراسیون داخلی یعنی دوری از تجملات و لوازم تزئینی اضافی و غیر ضروری و استفاده از وسایل مهم و ضروری پر کاربرد به سبکی مدرن و زیبا. در زمینه آشپزخانه به سبک مینیمالیسم، باید بیان کرد که در این نوع آشپزخانه‌ها خبری از شلوغی و بی‌نظمی بدون ‌دلیل نیست و لوازم اضافی جایی در چیدمان آشپزخانه مینیمال ندارند. معمولا تمامی افراد از آشپزخانه‌های مینیمالیستی لذت می‌برند؛ زیرا این نوع آشپزخانه‌ها تمیز، ساده و آرامش بخش می باشند . معمولا استفاده از سبک مینیمالیسم برای آشپزخانه بسیار مدرن و امروزی است و در عین مدرن بودن، فرهنگ ساده زیستی را رواج می‌دهد. در ادامه به معرفی چندین نکته مهم در بحث آشپزخانه مینیمالیستی برای شما عزیزان می‌پردازیم.

انتخاب رنگ روشن برای آشپزخانه مینیمالیستی

نخستین و مهم‌ترین نکته‌ای که برای داشتن آشپزخانه‌ای به سبک مینیمالیستی باید بدانید و به آن توجه نمایید، استفاده از رنگ های روشن است. بهترین گزینه رنگ برای آشپزخانه‌های به سبک مینیمال در بین رنگ های مناسب برای آشپزخانه، رنگ سفید است. رنگ سفید القا بخش حس آرامش و پاکی و در واقع کامل‌ترین رنگ‌ها است.

از طرفی، سفید یکی از رنگ‌های مورد علاقه برای طراحی آشپزخانه به سبک مدرن و امروزی است. در طراحی دکوراسیون آشپزخانه مینیمال اغلب از ترکیب محبوب رنگ سیاه و سفید استفاده می‌شود؛‌ اما نکته قابل توجه در این زمینه این است که در انتخاب رنگ آشپزخانه مینیمال (یعنی انتخاب رنگ روشن در ترکیب با هر رنگ دیگری) رنگ روشن باید غالب و برتر باشد. برای مثال در یک آشپزخانه سیاه و سفید، رنگ سفید باید به صورتی غالب باشد که وقتی شخصی به چنین آشپزخانه‌ای نگاه میکند، تصویری از یک آشپزخانه سفید در ذهن نقش ببندد .

چیدمان آشپزخانه مینیمال با استفاده از ترکیب رنگ‌ها

براساس متن بالا معمولا رنگ غالب در یک آشپزخانه به سبک مینیمایسم، رنگی روشن است. یکی از رنگ‌هایی که می‌توانید با رنگ روشن برای این سبک آشپزخانه استفاده کنید، رنگ سیاه است. البته اگر به رنگ سیاه علاقه ندارید ، می‌توانید از دیگر رنگ‌ها برای این منظور استفاده کنید. برای زیباتر کردن آشپزخانه مینیمالیستی خود، برخی عناصر را به رنگ مشکی یا هر رنگ دیگری که دوست دارید، انتخاب کنید. اما باید به این نکته توجه کنید که رنگ غالب حتما باید رنگی روشن باشد.

نورپردازی در آشپزخانه مینیمال

یکی دیگر از ویژگی‌های دکوراسیون در آشپزخانه های مینیمال، وجود نور است. اگر خوش شانس هستید و در آشپزخانه خود پنجره و نورگیر مناسبی دارید، از آن نهایت استفاده را ببرید. برای اینکار می‌توانید از پرده‌های ساده و نازک که نور را از خود عبود می‌دهد استفاده کنید و یا حتی می‌توانید از هیچ پرده ای استفاده نکنید و اجازه دهید نور کاملا وارد آشپزخانه شود. نور زیبایی آشپزخانه شما را چندین برابر می‌کند.

یکی دیگر از مسائلی که باید در رابطه با نورپردازی آشپزخانه مینیمال خود در رعایت کنید ، به هنگام انتخاب لامپ برای لوستر آشپزخانه، لامپ‌هایی با نور سفید را انتخاب نمایید..

 

arzan cabinet|tarahi 3d cabinet|طراحی کابینت سه بعدی|سه بعدی کابینت|ارزان کابینت|سفارش طراحی کابینت آشپزخانه|تری دی مکس

آشپزخانه مینیمالیستی با کابینت‌های ساده و توکار

در طراحی آشپزخانه مینیمالیستی، انتخاب مناسب و عالی برای کابینت ، انتخاب ترکیبی از کابینت‌های جادار و توکار است که نمایی از درون به بیرون ندارند؛ یعنی داخل این کابینت‌ها و محتویات درون آنها از بیرون قابل مشاهده نیست و در عین حال جای زیادی برای لوازم شما دارند. به این ترتیب می‌توانید حس نظم و ترتیب را در آشپزخانه در هر زمانی از روز داشته باشید.

یکی دیگر از نکته‌هایی که باید هنگام انتخاب کابینت و طراحی سه بعدی کابینت در نظر بگیرید سادگی تمام و کمال نمای کابینت است. سبک مینیمالیسم سبک ساده اندیشی است، پس توجه به این نکته بسیار حائز اهمیت است. تا حد امکان نباید از کابینت‌ کندکاری شده و نقش برجسته و همینطور پر نقش و نگار، استفاده کنید

arzan cabinet|tarahi 3d cabinet|طراحی کابینت سه بعدی|سه بعدی کابینت|ارزان کابینت|سفارش طراحی کابینت آشپزخانه|تری دی مکس

استفاده از مرمر و سنگ‌های ساده و صیقلی

سنگ مرمر یکی دیگر از ایده‌های فوق‌العاده زیبا و جذاب برای طراحی دکوراسیون آشپزخانه مینیمال است . این سنگ در کنار سادگی و زیبایی خود، اصالت و جذابیت زیادی را در آشپزخانه مینیمالیستی شما، میبخشد. می‌توانید به راحتی تنوعی از سنگ‌های مرمر را با رنگ‌های متفاوت به راحتی در بازار پیدا کنید.

 

استفاده از چوب و طرح چوب در آشپزخانه مینیمالیستی

چوب بکی از دیگر عناصر زیبا و اصیل است که می‌توانید در طراحی و اجرای آشپزخانه مینیمالیستی آن را به کار ببرید. از گذشته های دور چوب برای ساخت و طراحی خانه‌ها استفاده شده است و در دنیای امروز استفاده از چوب، مخصوصا چوب‌هایی با رنگ روشن و طبیعی، می‌تواند نماد ساده‌گرایی باشد و به علاوه می‌تواند زیبایی آشپزخانه شما را چندین برابر کند. شما می‌توانید از عناصر چوبی از قبیل میز غذا خوری چوبی در آشپزخانه مینیمالیستی خود استفاده کنید و یا کابینت‌هایی ساده با طرح یا رنگ چوب داشته باشید.

 

از آنجا که در سبک مینیمالیسم از وسایل اضافی و غیرضروری اجتناب می‌شود و تنها وسایل مهم و کاربردی مورد توجه قرار دارد، این سبک می‌تواند بهترین راه حل برای آشپزخانه‌های کوچک و کم جا باشد. پس اگر صاحیب یک آشپزخانه‌ای کوچک هستید،. در سبک مینیمالیسم تاکید بر استفاده از حداقل‌ها است. پس دیگر لازم نیست نگران کوچکی آشپزخانه خود باشید. هر چیز اضافی را از آشپزخانه حذف کنید تا فضای کافی برای کار در آن را داشته باشید. به علاوه، با توجه به این که یکی از رنگهای پر استفاده در سبک مینیمالیستی، رنگ های روشن است، با استفاده از این سبک می‌توانید آشپزخانه خود را جادارتر و بزرگ تر جلوه دهید.

آشپزخانه مینیمال برای خانه و آپارتمان‌های کوچک

اگر دارای آپارتمانی خیلی کوچکی هستید و یا در یک سوئیت زندگی می‌کنید، آشپزخانه‌ای کوچک به سبک مینیمایسم می‌تواند کاملا مناسب منزل شما باشد. این نوع آشپزخانه که وسایل اضافی در آن جایی ندارند، می‌تواند ترکیب خلاصه‌ای از وسیله‌های اصلی و ضروری باشد؛ یک یخچال، یک اجاق گاز روکار کوچک، سینک کوچک و ظروف ضروری. از آنجا که فقط یک یا دو نفر در این خانه‌ها زندگی می‌کنند ، نیازی به وجود وسایل زیاد و ظرف و ظروف متعدد در آن وجود ندارد. این نوع آشپزخانه فضای زیادی از خانه را اشغال نمی‌کند و در گوشه‌ای از خانه قرار می‌گیرد

کانال تلگرام ارزان کابینت
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نوشتهٔ پیشین
برآورد دقیق هزینه ساخت کابینت
نوشتهٔ بعدی
کابینت یا روکش ملامینه چیست ؟

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • ریحانه عباسی
    آبان 13, 1400 2:03 ب.ظ

    سلام سایت تون خیلی عالی بود از کار های ما هم در نوین کابین دیدن فرمایید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست