طراحی کابینت سریع |طراحی کابینت مدرن|طراحی کابینت کلاسیک|طراحی سه بعدی کابینت کلاسیک

اصول نورپردازی در طراحی آشپزخانه

طراحی کابینت سریع |طراحی کابینت مدرن|طراحی کابینت کلاسیک|طراحی سه بعدی کابینت کلاسیک

با نورپردازی آشپزخانه اصولی و مناسب می توان یک فضای کوچک دلگیر را به مکانی زیبا و دلچسب تبدیل کرد. رعایت نکات کلیدی در نورپردازی درون آشپزخانه معجزه را به منزل شما می آورد.

نورپردازی آشپزخانه، یکی از اساسی ترین عناصر زیبایی در آن می باشد . یک آشپزخانه ی ایده آل محلی مناسب برای پخت و پز غذا و همچنین دورهم بودن افراد خانه است. پس دکوراسیون و طراحی آن نیازمند دقت و خلاقیت بیشتری می باشد. روش درست نورپردازی در آشپزخانه های کوچک حکم معجزه را دارد. به طوری که فضای کم شما را دلباز و بزرگ جلوه می دهد. همچنین در آشپزخانه های بزرگ نیز قدرت مانور بیشتری در انتخاب وسایل و تجهیزات نورانی خواهید داشت.

از انواع نورپزدازی که در آشپزخانه کاربرد دارند می توان موارد زیر را معرفی کرد :

– نورپردازی عمومی: اگر آشپزخانه امکان استفاده از نور طبیعی (خورشید) را نداشته باشد، از نورپردازی عمومی جهت روشن نمودن فضا استفاده می کنند.
– نورپردازی کاربردی: برای روشن کردن یا بیشتر جلوه دادن به یک نقطه ی خاص می توان از این نورپردازی کمک گرفت. مانند پیشخوان در آشپزخانه.
– نورپردازی دکوراتیو: در این نورپردازی میزان نور مهم نیست بلکه فقط برای تکمیل زیبایی دکوراسیون به کار می رود. مثلا بروی کابینت و کشو های آشپزخانه

طراحی کابینت سریع |طراحی کابینت مدرن|طراحی کابینت کلاسیک|طراحی سه بعدی کابینت کلاسیک

نورپردازی کابینت های آشپزخانه

در دکوراسیون های مدرن و امروزی از نورپردازی کابینت های آشپزخانه بسیار استفاده می شود. برای ایجاد یک نور یکنواخت در زیر کابینت هایتان، بهتر است از نورپردازی خطی در زیر کابینت های بالایی استفاده کنید. این نورها معمولا در نزدیکی لبه جلویی کابینت قرار میگیرند و نباید خیلی دور و عقب نصب شوند. در هنگام نصب آن ها به بازتاب نوری که از کاشی های بین کابینتی دارد توجه کنید. در صورت نامناسب بودن نور، نوارهای LED را جابجا نموده تا به نور دلخواهتان برسید. همچنین با نورپردازی لایه ی بالایی کابینت آشپزخانه تان، ارتفاع آشپزخانه را بلند تر جلوه دهید. با این کار سایه و تاریکی در نزدیک سقف از بین می رود و فضا بزرگ تر و زیبا تر به نظر می رسد.

در سقف بالای کابینت ها نیز می توان از نورپردازی هالوژنی و به سمت پایین استفاده کرد تا طرح کابینت شما بیشتر دیده شود. اگر می‌خواهید وسایل آشپزخانه را در کابینت‌ با درب های شیشه‌ای به نمایش بگذارید می‌توانید درون آن‌ها را با چراغ‌های LED نورپردازی نمایید .

همچنین درون کشو ها را هم به وسیله ی لامپ های LED می توان روشن کرد. این لامپ ها با سنسور نصب شده کنار آن ها، قابل کنترل هستند. به نحوی که با باز شدن درب کشو، لامپ ها نیز فعال می شوند.

 

لوستر و چراغ های آویز

برای نورپردازی جزیره، میز غذاخوری و یا مرکز آشپزخانه می توانید از لوسترهای زیبا و جذاب با نوردهی مناسب استفاده کنید. نصب تعداد فرد از چراغ آویز در بالای جزیره ، این فضا را بیش از پیش زیبا جلوه می دهد و حالتی رمانتیک و جذاب دارد.

نکاتی برای خرید لوستر :

– در هنگام خرید لوستر آشپزخانه به سبک و اندازه فضای آشپزخانه توجه فراوان داشته باشید. زیرا بزرگی بیش از حد چراغ ها می تواند آزاردهنده باشد.
– به جنس و رنگ کابینت ها توجه کنید تا متناسب با آن ها لوستر خود را انتخاب کنید.
– همچنین به دکوراسیون کلی منزل دقت نموده تا در همان سبک قدم بردارید.
– فاصله ی اصولی چراغ های آویز از سطح کانتر باید حدود ۷۶ سانتی متر باشد.

 

نکات کلیدی در نورپردازی داخل آشپزخانه :

– بهتر است کلیه ابزار های نورپردازی را توکار انتخاب کنید. درغیر اینصورت چربی و روغن حاصل از پخت و پز را به خود می گیرند.
– به سایه های ایجاد شده از لامپ ها توجه کنید. بهتر است به جای استفاده از دو لامپ بزرگ، چند لامپ کوچک تر را نصب کنید تا سایه های کوچک تر نیز داشته باشد.
– حتما بالای سینک آشپزخانه منابع نور در نظر بگیرید. فقط توجه کنید که شدت نور آن ها زیاد نباشد.
– در کنار هود نیز با اضافه کردن منابع نوری بیشتر و پورنور تر ، از آشپزی لذت بیشتری ببرید.
– یکی از بهترین روش ها برای کنترل میزان و شدت نور به کار بردن دیمر ها (دیمر وسیله ایست که از آن جهت کم و زیاد کردن نور چراغ ها استفاده می‌شود ) می باشد.
– کفپوش آشپزخانه را روشن و براق انتخاب کنید تا بازتاب نور بیشتر ی ایجاد کند .
– اگر آشپزخانه شما نورطبیعی مناسبی ندارد بهتر است ، بدنه اصلی کابین های آشپزخانه را سفید در نظر بگیرید .

طراحی کابینت سریع |طراحی کابینت مدرن|طراحی کابینت کلاسیک|طراحی سه بعدی کابینت کلاسیک

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
نوشتهٔ پیشین
طراحی سه بعدی کمد دیواری و سرویس خواب
نوشتهٔ بعدی
طراحی سه بعدی کابینت آشپزخانه در تهران حرفه ای و با قیمت مناسب

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست