طراحی کابینت سریع |طراحی کابینت مدرن|طراحی کابینت کلاسیک|طراحی سه بعدی کابینت کلاسیک

6 نکته‌ی مهم و کاربردی در طراحی سه بعدی آشپزخانه

طراحی کابینت سریع |طراحی کابینت مدرن|طراحی کابینت کلاسیک|طراحی سه بعدی کابینت کلاسیک

زمان طراحی نقشه آشپزخانه نکاتی وجود دارند که شاید بنظر ساده بیایند اما تأثیر فراوانی در کاربری آشپزخانه شما دارند . علاوه بر نوع کابینت، رنگ‌ها، نوع کف‌کاری انجام شده در آشپزخانه و … آنچه که به آشپزخانه پویایی و زندگی می‌بخشد کاربری جذا و راحت آن است. در ادامه به 6 مورد از نکاتی که باید هنگام طراحی آشپزخانه مد نظر قرار داد اشاره می‌شود.

1- فاصله لازم بین نواحی اساسی

رعایت فاصله موذد نیاز بین نواحی اساسی آشپزخانه جهت راحتی کار در آشپزخانه از نکات ضروری است. برای تحقق چنین شرایط ایمن و راحت؛ رعایت اندازه استاندارد محیط مثلث کار (مثلث فرضی بین سینک، یخچال و گاز) ضروری است.

 

2- محل قرارگیری جزیره

جزیره آشپزخانه شما مکانی برای آماده کردن غذا است. اگر آشپزخانه به گونه‌ای است که یک جزیره را در خود جای می‌دهد به موقعیت قرارگیری آن توجه کنید. جزیره نباید در محلی قرار بگیرد که مانع دسترسی سریع و راحت به گاز، سینک و یخچال شود. موقعیت جزیره باید به شکلی باشد که هنگامی که درب کابینت، یخچال و… باز باشد به راحتی بتوان تردد کرد.

3- طراحی بر اساس محل سینک

در طراحی نوین آشپزخانه، ممکن است خیلی از طراحان در شروع محل سینک را تعیین کنند و بر اساس آن طراحی را انجام دهند. قدیم خانه‌داران زمان زیادی را برای شستن ظرف و … صرف می‌کردند و همین موضوع دلیل این شکل از طراحی در آشپزخانه‌‌های سنتی بوده است. این نوع از طراحی هنوز هم چاره ساز است چرا که هنوز هم زمان بیشتری از آشپزی و دیگر کارهای مربوط به آن نسبت به یخچال و گاز به سینک ظرفشویی اختصاص دارد. بنابراین بسیار حائز اهمیت است که سینک در مکانی مناسب قرار بگیرد؛ به طور مثال محلی که چشم‌اندازی به پنجره داشته باشد، همچنین جزیره آشپزخانه محل مناسبی برای قرار گیری سینک می باشد .

4- استفاده از فضاهایی غیر از کابینت

به جای تمرکز بر روی طراحی کابینت آشپزخانه برای داشتن فضای کافی ولازم برای ذخیره ‌سازی بد نیست که توجهی به شکل‌های دیگری از ذخیره سازی و داشتن چیدمان مناسب برای رسیدن به آشپزخانه‌ای منظم داشته باشید. استفاده از فضاهای بروی دیوار برای جاگذاری وسایلی مانند وسایل شیرینی پزی، ظروف چینی اضافی و… بسیار کاربرد دارند. قفسه‌های باز، رک‌های دیواری ابزاری هستند که هم کاربری بسیار ساده ای دارند و هم در صورت چیدمان درست وسایل به زیبایی آشپزخانه کمک می‌کنند.

طراحی کابینت سریع |طراحی کابینت مدرن|طراحی کابینت کلاسیک|طراحی سه بعدی کابینت کلاسیک

5- اجاق گاز را کنار دیوار خارجی قرار دهید

هنگام جایگزاری اجاق گاز و فر به جای قرار دادن آن‌ها بر روی جزیره یا دیوارهای داخلی آن را بر روی یک دیوار خارجی نصب کنید. این کار باعث می‌شود تا نصب سیستم تهویه ( هود و مکش ) راحت‌تر شود و هزینه کم‌تری از این بابت صرف کنید .

6- تصویری سه بعدی از آشپزخانه آماده کنید

هر مقدار که به طراحی و دیگر جزئیات مربوط به آن اهمیت دهید باز هم ممکن است پس از پایان کار اجرای آشپزخانه توسط پیمانکار، از اینکه آشپزخانه اجرا شده با تصویر ذهنی که از قبل داشتید مغایر باشد. بنابراین برای جلوگیری از هدررفت هزینه و دیدن نقص‌‌های احتمالی پیش از اجرای آشپزخانه بهترین راهکار ممکن تهیه تصاویر سه بعدی از آشپزخانه دلخواهتان است. برای داشتن عکس‌هایی واقعی از آشپزخانه ایده‌آل خود کافی است با ما در واتس آپ یا تلگرام به شماره 09212473692 تماس بگیرید .

طراحی کابینت سریع |طراحی کابینت مدرن|طراحی کابینت کلاسیک|طراحی سه بعدی کابینت کلاسیک

برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 1 میانگین: 5]
نوشتهٔ پیشین
مزایای کشو در طراحی و ساخت کابینت آشپزخانه
نوشتهٔ بعدی
کابینت هایگلاس چیست ؟

پست های مرتبط

نتیجه‌ای پیدا نشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست