arzan cabinet|tarahi 3d cabinet|طراحی کابینت سه بعدی|سه بعدی کابینت|ارزان کابینت|سفارش طراحی کابینت آشپزخانه|تری دی مکس

اصول طراحی کابینت آشپزخانه مدرن و جدید

طراحی و دیزاین داخلی آشپزخانه در یک بخش اصلی در اصول طراحی کابینت خلاصه می گردد . طراحی کابینت آشپزخانه مدرن یک سری اصول و قواعدی دارد که اگر به طور کامل و درست اجرا شود نتیجه نهایی یک آشپزخانه فوق العاده شیک ،مدرن و زیبا خواهد شد. این قوانین و قواعد بسیار ساده هستند و برای فهم آنها لازم نیست چیزی را فرا بگیرید یا در کلاسی خاص شرکت کنید.

در این مقاله می خواهیم ویژگی های اصلی آشپزخانه های مدرن را نام ببریم که در سراسر جهان ثابت و پذیرفته شده هستند. در حقیقت فقط با پیروی و تقلید از این الگو ها شما هم می توانید ظاهر شیک آشپزخانه های مدرن را در خانه خود به ارمغان آورید. همانطور که می دانید آشپزخانه های مدرن پاسخی هستند در جهت شلوغی زندگی شهری که در آن بهتر است برای راحت زندگی کردن، از تجملات عبور کرد و سادگی در پیش گرفت.

در نهایت همین سادگی به اندازه ای می تواند زیبا و آرامش بخش باشد که در خانه های لوکس و لاکچری پر شده با لوازم سلطنتی و باشکوه هم نمی توان مانند آن را ایجاد کرد. اگر شما هم خواهان چنین سبک زندگی هستید پس حتما با ما همراه باشید.

مسلما مهم ترین بخش هر آشپزخانه ای کابینت های آن می باشد، در حقیقت این کابینت است که تعیین کننده سبک طراحی آشپزخانه می باشد. کابینت ها در هر سبکی که انتخاب و طراحی شوند، آشپزخانه نیز همان سبک را به خود می گیرد. کابینت های مدرن، مانند کلیه لوازم طراحی شده در سبک مدرن، ظاهری کاملا ساده و بدون کوچکترین جزئیات دارند برخلاف کابینت های کلاسیک که همراه با حاشیه های برامده و منبت کاری شده هستند.

طراحی درب در کابینت های مدرن صاف و بدون هیچگونه برآمدگی است و فقط یک خط باریک و کوچک، مرز بین کابینت ها را مشخص می کند.

اصول طراحی کابینت و انتخاب دستگیره کابینت آشپزخانه

نکته مهم دوم در طراحی کابینت مدرن آشپزخانه ، دستگیره های آن هستند، این موضوع از چشم افراد بسیار زیادی مخفی می ماند در صورتی که هیچ چیز مانند دستگیره های کابینت نمی تواند بر سبک طراحی یک آشپزخانه تاکید کند. دستگیره های کابینت مدرن ساده و خطوط مستقیم و صاف هستند و طول زیاد و عرض بسیار کمی دارند. به توصیه طراحان و سازندگان مدرن، هر چه طول دستگیره های کابینت بیشتر و بلندتر باشد، شکل و ظاهر آن مدرن تر خواهد بود.
بنابراین سعی کنید برای تکمیل ظاهر کابینت های مدرن خود از دستگیره های کشیده و براق فلزی استفاده نمایید .
انتخاب رنگ یکی از اصول مهم در طراحی کابینت آشپزخانه است
رنگ در طراحی کابینت های مدرن تا حد زیادی سلیقه ای است اما بیشتر از رنگ های سرد در آشپزخانه های مدرن استفاده می گردد . رنگ هایی مانند خاکستری، سفید و سایه های روشن از سبز، آبی و بنفش در دسته رنگ های سرد قرار دارند . شدت کم و ملایم این رنگ ها باعث می شود اثری لطیف و آرامش بخش در فضای آشپزخانه ایجاد کنند.

arzan cabinet|tarahi 3d cabinet|طراحی کابینت سه بعدی|سه بعدی کابینت|ارزان کابینت|سفارش طراحی کابینت آشپزخانه|تری دی مکس

در کابینت های مدرن می توانید به میزان اندک از ترکیب رنگ ها نیز استفاده کنید مثلا ترکیب دو رنگ سفید و سبز خیلی خوب در آشپزخانه مدرن جواب می دهد. اگر هم خیلی از سرد بودن محیط خوشتان نمی آید اضافه کردن رنگ چوب یا همان قهوه ای روشن تا حد زیادی فضا را متعادل سازی خواهد کرد.

در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن فقط از چوب استفاده می گردد، برخی چوب ها طبیعی هستند و برخی دیگر تخته چندلا یا همان ام دی اف. مسلما اگر از لحاظ مالی در تنگنا نیستید، چوب طبیعی بهترین گزینه است چرا که علاوه بر جلوه و زیبایی وصف ناپذیر، کیفیت و دوام بسیار بالاتری هم دارند اما در مواردی که بحث محدودیت بودجه در میان است، کابینت های ام دی اف بی رقیب خواهند بود.
کابینت های ام دی اف از لحاظ ظاهری تنوع گسترده تری نسبت به مدل های چوب طبیعی دارند و از لحاظ دوام و استحکام نیز چیزی کم ندارند اما در صورت خرابی، ترمیم آنها تقریبا غیر ممکن است.

arzan cabinet|tarahi 3d cabinet|طراحی کابینت سه بعدی|سه بعدی کابینت|ارزان کابینت|سفارش طراحی کابینت آشپزخانه|تری دی مکس

اصول طراحی کابینت های گلاس

کابینت مدرن های گلاس یا high gloss نسل جدیدی از کابینت ها هستند که روکشی شفاف و براق بروی درب آنها کشیده می شود. این روکش باعث می گردد نور از سطح این کابینت ها بازتاب کند و به همین دلیل درب های کابینت بعنوان منبع روشنایی در آشپزخانه نیز بکار می روند.
این روش در آشپزخانه های کوچک بسیار کارآمد و مناسب است خصوصا اگر کابینت های گلاس به رنگ سفید انتخاب گردد ، زیراباعث روشن شدن محیط آشپزخانه شده و فضای آن را از چیزی که هست بزرگتر جلوه می دهد. کابینت مدرن های گلاس نیاز به مراقبت بیشتری دارند زیرا سطح آنها به سادگی خط و خش را به خود جذب می کند.

کانال تلگرام ارزان کابینت
برای امتیاز به این نوشته کلیک کنید!
[کل: 0 میانگین: 0]
, , , , , ,
نوشتهٔ پیشین
اصول مهم در انتخاب کابینت آشپزخانه
نوشتهٔ بعدی
نکات مهم در طراحی کابینت آشپزخانه مدرن (1)

پست های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.

فهرست